• +995 551 23-90-03
  • +995 551 23-90-03
  • ელ-ფოსტის ეს მისამართი დაცულია სპამ-ბოტებისგან. ნახვისთვის უნდა გქონდეთ ჩართული JavaScript.

ფრენჩაიზერების განყოფილება

ფრენჩაიზერების განყოფილება შეიქმნა საქართველოს მწარმოებელთა ალიანსის (შემდგომში სმა) წევრების დასახმარებლად და ინტერესების დასაცავად. საქართველოში ფრენჩაიზინგის გაფართოებისთვის უფრო ხელსაყრელი იურიდიული და ეკონომიკური გარემოს შესაქმნელად.

დღეს სმა წარმოადგენს საკოორდინაციო და საინფორმაციო ცენტრს, როგორც არსებული, ასევე პოტენციური ფრენშაიზორებისა და ფრენშაი-ზებისათვის. ალიანსს ემსახურება, როგორც ფრენჩაიზინგის პოპულა-რიზაციის ცენტრს, მედიის ინფორმაციის მთავარ წყაროს და ამ სფეროში საზოგადოებრივი აზრის ფორმირების ცენტრს.

სმა აერთიანებს წამყვან ექსპერტებს  ფრენჩაიზინგის, ვაჭრობის, სტუმა- რთმოყვარეობის ინდუსტრიის, სილამაზის და ჯანმრთელობის  მომსახუ-რების და სხვა სახის საქმიანობის და წარმოების სფეროში.

სმა–ს საქმიანი ურთიერთობა აქვს სხვადასხვა ქვეყნის, ასევე საკვანძო საერთაშორისო ფრენჩაიზინგის ასოციაციებთან. 2020 წელს სმა–მ შეიმუშავა და დაამტკიცა გრძელვადიანი განვითარების  სტრატეგია.

ასოციაციის განვითარების სტრატეგიის შესაბამისად, ფრენჩაიზინგი უნდა გახდეს მცირე და საშუალო ბიზნესის განვითარების ერთ–ერთი მთავარი მექანიზმი. ასევე მსხვილი კომპანიების განვითარების იარაღი, ეკონომიკური ზრდის, მოდერნიზაციისა და ინოვაციური განვითარების ხელშემწყობი. სტრატეგიის პრიორიტეტულ ამოცანებს შორის არის ეროვნული საზოგადოებრივი ორგანიზაციის შექმნა, რომელიც სრულად დაიცავს მისი წევრების ინტერესებს და დააკმაყოფილებს ქართველი მეწარმეების საჭიროებებს ფრენჩაიზინგის სქემით.  

სმა ატარებს ზომებს საქართველოს მოქმედი კანონმდებლობის შესაცვლელად კომერციული კონცეფციის სფეროში: ფრენჩაიზინგის პოპულარობის ახალ დონეზე ამაღლების, წარმომადგენლობითი ოფისების ფართო ქსელის შექმნის, რეგიონალური ფრენჩაიზების განვითარების პროგრამების ამოქმედების, რიგი საკრედიტო პროდუქტების განვითარების, ასევე საზღვარგარეთ ქართული ბაზრის მიმზიდველობის გაზრდის მიზნით.

მისია

სმა ფრენშაიზინგის განყოფილების ადმინისტრაციული საქმიანობის დონე ითვალისწინებს ზომების განხორციელებას, რომლებიც მიზნად ისახავს შექმნას მარეგულირებელი ჩარჩო, რომელიც ხელს შეუწყობს ფრანჩაიზინგის განვითარებას და განხორციელებისას ზედმეტი ადმინისტრაციული ბარიერების აღმოფხვრას  სამეწარმეო საქმიანობაში.

 

რეგიონულ დონეზე, სმა მიზნად ისახავს მთელი რიგი ზომების განხორციელებას, რომელის უზრუნველყოფს ფრენჩაიზინგის განვითა-რებას საქართველოს ყველა რეგიონში.

ფრენჩაიზირება უნდა გახდეს მასობრივი ფენომენი არა მხოლოდ დიდი ქალაქების, არამეტ საქართველოს ყველა კუთხეში - მარნეულიდან სარფამდე.

საქართველოს მწარმოებელთა ასოციაციის თითოეულ წევრს შეუძლია

ისარგებლოს ჩვენი წარმომადგენლების მიერ მოწოდებული საბროკერო მომსახურებით.

 

მომსახურება და მხარდაჭერა

უცხოური ფრენჩაიზინგის ასოციაციებთან ფართო პარტნიორობით, სმა სთავაზობს თავის წევრებს საერთაშორისო საბროკერო მომსახურებებს:

  • საგარეო ბაზრებზე სმა– ს წევრების კონცეფციების პოპულარიზაცია.
  • საზღვარგარეთ ბიზნეს ღონისძიებებში მონაწილეობა.
  • უცხოეთში საერთაშორისო და ეროვნულ გამოფენებში მონაწილეობა.
  • ინტელექტუალური საქმიანობის შედეგებზე უფლებების რეგისტრაცია

საზღვარგარეთ.

 სმა უცხოურ კომპანიებს სთავაზობს აქტიურ დაწინაურებას

ქართული ბაზარი, კერძოდ:

  • საბროკერო და სამაგისტრო ფრენშაიზების ძებნა.
  • მონაწილეობა სმა-ს ღონისძიებებში, რეგიონალურის ჩათვლით.
  • პუბლიკაციები სმა– ს კატალოგებში და გამოცემბში.
  • მონაწილეობა საქმიან შეხვედრებში და გამოცდილების გაცვლა სმა-ს სხვა ღონისძიებებში.
  • ფრენჩაიზების ლოკალიზაცია.
  • დახმარება სამართლებრივი დაცვისა და ინტელექტუალური უფლებების დაცვაში.

 

ტრენინგი

სმა თავის პარტნიორებთან ერთად ატარებს სასწავლო პროგრამებს -

მათთვის, ვისაც სურს ცოდნის დონის გაუმჯობესება ფრენჩაიზინგის სფეროში:

  • მწვრთნელები.
  • კვალიფიკაციის ამაღლება.
  • ფრენჩაიზების პროფესიონალური გაყიდვა.
  • პრეზენტაციების ორგანიზება
  • პოტენციური ფრენშაიზების მოძებნა.

 

კონსულტაცია

სმა, პარტნიორ კომპანიებთან ერთად, გთავაზობთ განსხვავებული

რჩევების ნაკრებს მეწარმეებისთვის:

  • ფრენჩაიზის სისტემის შექმნა.
  • ბრენდის წიგნის შექმნა.
  • ბრენდინგი და დიზაინი.
  • ბიზნეს პროცესების აუდიტი.
  • ფრენჩაიზის კონკურენტუნარიანობის ანალიზის შეთავაზება.
  • რეკომენდაციების შემუშავება.

 

 სმა უზრუნველყოფს იურიდიულ დახმარებას ფრენშაიზორებისა და ფრენშაიზანტებისათვის:

  • სასაქონლო ნიშნის შემუშავება და რეგისტრაცია
  • სასაქონლო ნიშნის საერთაშორისო რეგისტრაცია
  • გამოგონებების, სასარგებლო მოდელების და სამრეწველო ნიმუშების დაპატენტება.
  • საერთაშორისო პატენტი.
  • გასხვისების ხელშეკრულება.
  • სალიცენზიო ხელშეკრულება
  • კომერციული დათმობის ხელშეკრულება
  • ინტელექტუალური საკუთრების უფლებების დაცვა.
  • სასამართლო დაცვა.

 

კომპეტენციები:

✓ფრენჩაიზირება ეს ჩვენი თავდაცვითი სფეროა.

✓ჩვენ ვართ დიდი გამოცდილებისა და ცოდნის მქონე პროფესიონალები.

✓ჩვენ ფრენჩაიზინგი ვიცით შიგნიდან, ამიტომ ყველა დოკუმენტი მზადდება ექსპერტიზის ყველა მახასიათებლის გათვალისწინებით.

✓უფლებამოსილ ორგანოებთან მდგრადი და პროფესიული ურთიერთობის საშუალებებით ჩვენ გაძლევთ გარანტიას შევამციროთ რეგისტრაციის ვადა.

საქართველოს მწარმოებელთა ალიანსი არის უნიკალური პლატფორმა, სადაც ფრენშაიზორებს შეუძლიათ ერთობლივი პროექტების შემუშავება და განხორციელება.

 

რას წარმოადგენს ფრენჩაიზინგი

ფრენჩაიზინგი – საქმიანი ურთიერთობების ორგანიზების საშუალება დამოუკიდებელ კომპანიებსა და/ან ინდივიდუალურ პირებს შორის, რომლის ფარგლებშიც ერთი მხარე (ფრენშაიზერი) მეორე (ფრენშაიზერისგან) იღებს ოფიციალურ ნებართვას მომსახურების ნიშნის, კორპორატიული პირადობის, ბიზნესის რეპუტაციის, ნოუ-ჰაუს და მზა ბიზნეს მოდელის გამოყენების შესახებ. ანაზღაურება - ჰონორარი.

 

ფრენჩაიზირების უპირატესობები

ფრენჩაიზინგის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი მახასიათებელი სამეწარმეო რისკების შემცირებაა. სტატისტიკის თანახმად, ახლადშექმნილი საწარმოების 85% პირველი ხუთი წლის განმავლობაში წყვეტს საქმიანობას, ხოლო ფრენჩაიზინგის ფარგლებში შექმნილი ფირმების მხოლოდ 14%.

ფრენჩაიზინგის ტრადიციული უპირატესობები ნულიდან ბიზნესის წამოწყებასთან შედარებით:

  • სწრაფი დაწყება, კარგად ცნობილი სახელით მუშაობის შესაძლებლობა, მზა ნიშა, მზა კლიენტურა.
  • განვითარებული და გამოცდილი ბიზნეს პრაქტიკის ხელმისაწვდომობა.
  • იყავი ფედერალური სარეკლამო და მარკეტინგული სტრატეგიის ნაწილი.
  • ფრენშაიზორის სისტემატიური დახმარება.
  • ინოვაციებთან ადაპტაციის დადასტურებული სისტემა.
  • დახმარება ბიზნესის საქმიანობის შეფასებაში და ადგილმდებარეობის არჩევაში.
  • სისტემაში მონაწილეობა და როგორც დამატებითი უპირატესობა: სესხები, დაზღვევა, დაქირავება, პრიორიტეტული ადგილები (დეველოპერები ამჯობინებენ ცნობილ ბრენდებს).

 

საქართველოში ფრენჩაიზინგით მცირე და საშუალო ბიზნესის განვითარება:

 

  • ზრდის სამეწარმეო ურთიერთობების ზოგად კულტურას.
  • ხელს უწყობს ახალი სამუშაო ადგილების შექმნას.
  • ხელს უწყობს ინოვაციური ტექნოლოგიების დანერგვას.
  • სტიმულირებას უწევს სამართლიან კონკურენციას.
  • ქმნის პრაქტიკული მეწარმეობის ტრენინგის ყოვლისმომცველ სისტემას სპეციალური საგანმანათლებლო სტრუქტურებისა და პროგრამების შექმნის გარეშე.
  • საქართველოს ეკონომიკაში იზიდავს ინვესტიციებს.
  • ზრდის ბიზნესის გამჭვირვალობას და გადასახადების შეგროვებას.

ფრენჩაიზინგი ხელს უწყობს რეგიონების განვითარებას:

 

  • ახალი სამუშაო ადგილების შექმნა.
  • მოსახლეობის ფართო მასების ჩართულობა თანამედროვე ეკონომიკურ პროცესებში.
  • ეკონომიკის მესამე სექტორის განვითარება.
  • მოსახლეობის ცხოვრების დონისა და ეკონომიკური ცოდნის გაუმჯობესება.
  • გაზრდილი მოთხოვნები მომხმარებელთა ხარისხიან საქონელზე და მომსახურებებზე.
  • სამართლიანი კონკურენციის ხელშეწყობის სტიმულირება.
  • რეგიონისა და ცენტრის ეკონომიკური განვითარების დონის გათანაბრება.
  • მთლიანი რეგიონის განვითარების თვისობრივი გარდაქმნები, განსაკუთრებით ინფრასტრუქტურის თვალსაზრისით.
  • ინვესტიციების მიმზიდველობის ზრდა (ინვესტორები ყურადღებას აქცევენ რეგიონში ცნობილი ბრენდების არსებობას).

 

ფრენჩაიზის განვითარება

ფრენჩაიზის პაკეტი - ფრენჩაიზის არსებობის ფორმა, რომელიც მზად არის გასაყიდად, რომელიც წარმოადგენს დოკუმენტაციისა და ინფორმაციის მასალების პაკეტს (მათ შორის ელექტრონულსაც) ფრენშაიზის მიმღების, აგრეთვე ფრენშაიზერისთვის. იგი მოიცავს ყველა საჭირო ინფორმაციას, რათა სწრაფად შეიქმნას ეფექტურად მოქმედი ბიზნეს მოდელის ასლი ახალ ადგილას, როგორიცაა: ინფორმაციის აღწერა ბრენდის შესახებ, გამოყენებული ტექნოლოგიები, პროცესები, ბიზნესის ნულიდან დაწყების წესები, მითითებული შიდა და გარე მიმართულებების გათვალისწინებით.


© 2025 AEG. All Rights Reserved. Designed by Studio110